Zabijanje časa Seznam forumov Zabijanje časa
Namenjen zabijanju časa, kaj pa drugega.
 
 Pogosta vprašanjaPogosta vprašanja   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   RSS Feed   Registriraj seRegistriraj se 
 Tvoj profilTvoj profil   Zasebna sporočilaZasebna sporočila   PrijavaPrijava 




TERAPIJA S POMOČJO PSOV - TAČKE POMAGAČKE

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Zabijanje časa Seznam forumov -> PSI
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
bejbi
Boginja


Pridružen/-a: 28.01. 2009, 08:09
Prispevkov: 8129

PrispevekObjavljeno: 10 Sep 2010 07:37    Naslov sporočila: TERAPIJA S POMOČJO PSOV - TAČKE POMAGAČKE Odgovori s citatom

Evo, ker sva z Bello na najboljši poti, da postaneva terapevtki, par stvari, kaj to naj bi sploh bilo in kako to izgleda vse skup. Mad

TAČKE POMAGAČKE
Slovensko društvo za terapijo s pomočjo psov »Tačke pomagačke« je humanitarno, z delovanjem v javnem interesu, prostovoljno, nepridobitno združenje fizičnih oseb, ki svoje aktivne ali pasivne člane vzpodbuja, da se pridružijo ali po svoji volji in presoji usposabljajo in s pomočjo svojih psov terapevtsko pomagajo starostnikom, otrokom in vsem ostalim ljudem s posebnimi potrebami ali omejitvami. Svoje poslanstvo uresničujejo v skladu z dejavnostjo, ki jih opredeljujejo Pravila društva

Člani društva »TAČKE POMAGAČKE« izvajamo razne aktivnosti:
· AAT (animal assisted therapy)

· AAA (animal assisted activity)

· šolanje psa pomočnika,

· šolanje psa vodiča slepih,

· R.E.A.D. A® program

· usposabljanje strokovnih delavcev v inštitucijah za vključevanje terapevtskih parov v njihovo delo,

· organiziranje botrskih družin za vzgojo mladih psov,

· osveščanje otrok in mladine o sožitju ravnanju s psi,

· sodelovanje s podobnimi zavodi, centri in društvi v tujini,

· itd.

To so aktivnosti, ki so v svetu razširjene in široko uporabljene, v zadnjem času pa tudi pri nas dobro sprejete in vedno bolj prepoznavne. S svojo organiziranostjo smo redno prisotni po domovih starejših občanov, varstveno delavnih centrih, zavodih, šolah, vrtcih, rehabilitacijskih centrih, v Pediatrični kliniki, v mladinskih zdraviliščih in drugod po vsej Sloveniji.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bejbi
Boginja


Pridružen/-a: 28.01. 2009, 08:09
Prispevkov: 8129

PrispevekObjavljeno: 10 Sep 2010 07:40    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

AAT (animal assisted therapy)

Definicija:

Pri AAT gre za ciljno usmerjeno pomoč, pri kateri je žival (pes), ki mora ustrezati specifičnim kriterijem, bistven del procesa zdravljenja. AAT je vodena s strani in/ali jo izvaja strokovnjak s področja zdravstva oz. socialnega dela, ki ima potrebno strokovno znanje ter izkušnje s področja svoje zaposlitve.
AAT je zasnovana tako, da pospešuje izboljšanje človeških fizičnih, socialnih, emocionalnih in/ali kognitivnih funkcij (kognitivne funkcije se nanašajo na mišljenje ter intelektualne sposobnosti). AAT se izvaja na različnih področjih in lahko poteka v skupini ali individualno. Potek obiska se dokumentira in oceni.

Poglavitne značilnosti AAT:

• Točno določen namen in cilji za vsakega posameznika.
• Napredek je merjen.

Nekaj primerov AAT:

Prostovoljec pripelje svojega psa v rehabilitacijski center, kjer skupaj z delovnim terapevtom pomagata otroku, ki s težavo opravlja naloge fine motorike. Za izboljšanje uporabnikove fine motorike si terapevt pomaga z zaponkami na povodcu, ovratnici. Otrok prav tako odpre posodo s priboljški in daje majhne koščke hrane psu.

Pri AAT, kjer želimo izboljšati uporabnikovo sposobnost razvrščanja zaporedja dogodkov, terapevt uči uporabnika terapije, kako skrtačiti psa.

Na primer:

Vzemi krtačo iz torbe.
Ukaži psu naj »čaka«.
Skrtači psa.
Pohvali psa »priden«.

S tem, ko je uporabnik motiviran, da bo sam skrtačil psa, se lažje spomni zaporedja dejanj. Terapevt ga pri tem spodbuja, da pred vsakim dejanjem naglas ponovi, kaj bo naredil.

Ženska, ki okreva po kapi, ima težave s stanjem in hojo. Fizioterapevt uporabi prisotnost psa kot motivacijo in sicer tako, da ga postavi na mizo, nato pa prosi uporabnika, da stoje poleg mize psa skrtači ali boža po glavi in hrbtu. Za izboljšanje gibalnih sposobnosti uporabnika le-ta sprehodi psa po ustanovi ali zunaj nje (vodnik psa vedno uporablja dvojni povodec in hodi poleg psa ter uporabnika terapije).

Cilji programov AAT:

Živali lahko vključimo v različne programe. Ko se vključite v program AAT v določeni ustanovi, predhodno povprašajte terapevta po ciljih, ki jih želijo doseči s to obliko pomožne terapije. Sledi nekaj primerov ciljev AAT:

• FIZIČNI

izboljšanje fine motorike
izboljšanje upravljanja invalidskega vozička
izboljšanje ravnotežja pri stoji

• MENTALNI

povečanje medsebojne komunikacije med člani skupin
povečanje pozornosti (npr. pozorno poslušanje, vztrajanje pri nalogi,...)
razvoj sprostitvenih in razvedrilnih spretnosti
izboljšanje samopodobe
zmanjševanje strahu, zaskrbljenosti
zmanjševanje osamljenosti

• IZOBRAŽEVALNI

povečanje besednega zaklada, pomoč pri dolgo- in kratkoročnem spominu
izboljšanje poznavanja pojmov, kot so velikost, barva,...

• MOTIVACIJSKI

izboljšanje pripravljenosti za sodelovanje v skupinskih aktivnostih
izboljšanje medsebojne interakcije
izboljšanje interakcije z osebjem
povečanje vadbe
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bejbi
Boginja


Pridružen/-a: 28.01. 2009, 08:09
Prispevkov: 8129

PrispevekObjavljeno: 10 Sep 2010 07:41    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

AAA-aktivnost s pomočjo psa

Definicija:

AAA nudi priložnosti za motivacijsko, izobraževalno, rekreacijsko in/ali terapevtsko podporo za izboljšanje kvalitete življenja. AAA pripeljejo v različna okolja posebej izšolani strokovnjaki in/ali prostovoljci skupaj s svojimi psi, ki zadovoljujejo določene standarde.

Kaj to pomeni v praksi?

AAA so v splošnem »meet and greet« (spoznaj in pozdravi) aktivnosti, ki vključujejo pse, ki obiskujejo ljudi. Iste aktivnosti se lahko ponavljajo pri različnih ljudeh, to pa je nasprotje terapevtskim programom, ki so individualno oblikovani za točno določeno osebo ali zdravstveno stanje.

Poglavitne značilnosti AAA:

• Za vsak posamezen obisk nam ni potrebno pripraviti specifičnih ciljev obiska.
• Prostovoljcem in strokovnemu osebju ni potrebno beležiti poteka obiska.
• Vsebina obiska je spontano prilagojena trenutni situaciji, enako velja tudi za dolžino obiska.

Nekaj primerov AAA:

Skupina prostovoljcev s svojimi psi enkrat mesečno obišče dom starostnikov. Obisk poteka v obliki večih skupinskih aktivnosti, ki pa jih pomaga voditi osebje doma. Vodja prostovoljcev vodi neformalno evidenco o obiskih in obiskovanih.

Prostovoljec pripelje svojega psa v zavod za prizadete, kjer se otroci igrajo z njim. Čeprav je osebje aktivno vključeno v obisk, pa ni postavljenih specifičnih ciljev medsebojne interakcije. Razen časa prihoda in odhoda, se ne beleži nobenih drugih opažanj.

Skupina vodnikov in njihovih psov iz kinološkega kluba pripravi prikaz šole poslušnosti varovancem prevzgojnih zavodov.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bejbi
Boginja


Pridružen/-a: 28.01. 2009, 08:09
Prispevkov: 8129

PrispevekObjavljeno: 10 Sep 2010 07:43    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Razlike med AAT in AAA

Na prvi pogled je mogoče težko ločiti med AAA in AAT, zato sledi nekaj ključnih razlik, po katerih ju bo lažje prepoznati. Čeprav lahko za AAA velja ena ali več spodaj opisanih lastnosti, so pri AAT nujno potrebne vse tri. AAT je bolj formalna oblika AAA.

• AAT se vedno izvaja pod nadzorom strokovnjaka s področja zdravstva ali socialnega dela in se aktivno vključuje v njihovo delo. Ta oseba je lahko zdravnik, delovni terapevt, fizioterapevt, učitelj, medicinski delavec, socialni delavec, logoped, psihiater,... Vodnik psa je lahko strokovna oseba ali pa prostovoljec, ki ga obvezno spremlja strokovna oseba. O AAT govorimo takrat, ko strokovna oseba psa uporablja na področju svoje stroke. Na primer – socialni delavec mora psa uporabiti na področju socialnega dela. Če ta isti socialni delavec obišče skupino otrok na neformalni bazi, to štejemo za AAA.

• AAT je ciljno usmerjena. Pri tem imamo v mislih vedno nek točno določen cilj kot je izboljšanje socialnih sposobnosti, obsega gibanja, govornih sposobnosti, razpon pozornosti,... Vsak obisk psa lahko pomaga k doseganju enega ali več omenjenih ciljev. Če prehodno ne določimo teh ciljev, potem ne moremo govoriti o AAT.

• AAT je dokumentirana. Vsak obisk je dokumentiran v uporabnikovo osebno evidenco, kamor se zapišejo vse aktivnosti in napredki.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bejbi
Boginja


Pridružen/-a: 28.01. 2009, 08:09
Prispevkov: 8129

PrispevekObjavljeno: 10 Sep 2010 07:46    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Prednosti AAT in AAA

Interakcija med človekom in živaljo lahko omogoči sledeče koristi za odrasle in otroke v različnih inštitucijah.

EMPATIJA (zmožnost posameznika, da zazna in razume občutja ter razmišljanja druge osebe, vendar se z njo ne poistoveti)

Študije navajajo, da so otroci v domovih, kjer hišno žival obravnavajo kot člana družine, sposobni večje empatije kot otroci v domovih brez hišne živali.
Otroci vidijo žival kot sovrstnika. Otroka je empatije lažje naučiti ob živali kot ob človeku. Pri živalih obstaja preprosto pravilo: kar vidiš, to dobiš. Ljudje niso tako neposredni. Otroke lahko naučimo prepoznavanja živalske telesne govorice. Razumeti živalska čustva je lažje kot dognati človeška čustva, saj so živali resnično iskrene in živijo za trenutek. Ko bodo otroci odrasli, bodo sposobnost empatije prenesli v vsakodnevne izkušnje z ljudmi.

FOKUSIRANJE NAVZVEN (posameznike pripravimo do tega, da se izrazijo, »gredo ven iz sebe«)

Posameznikom, ki trpijo za katerokoli mentalno boleznijo ali imajo izredno nizko samopodobo, živali lahko pomagajo s tem, da jih osredotočajo na okolico. Namesto, da bi razmišljali in govorili o sebi in svojih problemih, opazujejo in se pogovarjajo z ali o živalih.

VZGOJA (pomoč pri rasti in razvoju drugega živega bitja)

Veščin vzgoje se človek nauči. Veliko »rizičnih« otrok se tega ne nauči preko običajne poti – od njihovih staršev. S tem, ko otroka učimo skrbeti za žival, si pridobiva te pomembne veščine. Gledano s psihološkega stališča; s tem ko oseba nekoga neguje, se izpolnijo tudi njene lastne potrebe po »biti negovan«.

MEDSEBOJNI ODNOSI (zveza medsebojnega zaupanja ali občutka povezanosti ali povezovanje)

Živali imajo sposobnost odpiranja kanalov čustveno varne in negrozeče komunikacije med uporabnikom in terapevtom.
Pri terapijah živali pomagajo ustvariti čustveno varno ozračje. Če ima terapevt v svoji pisarni žival, »že ne more biti tako slab«. Prisotnost živali odpira poti skozi človekovo prvotno zadržanost. Posebno otroci največkrat projicirajo svoje občutke in izkušnje na žival.

SPREJEMANJE (naklonjeno sprejemanje ali priznavanje)

Živali sprejemajo brez omejitev. Ne zanima jih, kako oseba videti ali kaj reče. Živalsko sprejemanje je brez obsojanj, ne pozna zamer in je brez zapletov zaradi psiholoških iger, ki so prisotne med ljudmi.


RAZVEDRILO
Najmanj kar lahko žival prispeva je, da že samo s svojo prisotnostjo ponudi neko vrsto razvedrila. Tudi ljudje, ki ne marajo živali, uživajo ob gledanju njihovih norčij in reakcij. Še posebej v ustanovah, kjer so ljudje primorani ostati dalj časa, je opaziti, da vsakdo najde nekaj razvedrila ob obisku, ne glede na to, kakšno je.

SOCIALIZACIJA (iskanje ali uživanje družbe drugih)

Raziskave so pokazale, da je ob obisku psov v ustanovah prisotnega več smeha in medsebojne komunikacije med »stanovalci« kot pri drugih terapijah ali razvedrilnih delavnicah. Pri hospitaliziranih bolnikih prisotnost živali vzpodbuja socializacijo na tri načine:

• med uporabniki terapije,
• med uporabniki terapije in osebjem,
• med uporabniki terapije, osebjem in družino ali drugimi obiskovalci.

Osebje ugotavlja, da se je s »stanovalci« lažje pogovarjati med in po obisku živali. Sorodniki pogosto pridejo na obisk v času obiska živali in nekateri poudarjajo, da je takrat še posebej prijetno priti.

MENTALNA STIMULACIJA

Do mentalne stimulacije pride zaradi povečane komunikacije z drugimi ljudmi, priklicanih spominov in razvedrila, ki ga prinesejo s seboj živali. Pri depresivnih situacijah prisotnost živali pomaga k izboljšanju atmosfere, povečanju zabave, smeha in igre. Te pozitivne »motnje« lahko pomagajo zmanjševati občutek izoliranosti ali odtujitve.

FIZIČNI KONTAKT, DOTIK

Veliko je bilo že napisanega o povezavi med dotikom in zdravjem. Novorojenčki, ki se jih ne dotika, ne morejo razviti zdravega odnosa do drugih ljudi in pogosto jim ne uspe, da bi se uspešno razvijali ter fizično rasli. Za nekatere ljudi dotik druge osebe ni sprejemljiv, medtem ko topel, kosmat dotik psa je. V bolnišnicah, kjer je večina dotikov bolečih, je dotik živali varen, negrozeč in prijeten. Obstaja veliko programov za ljudi, ki so bili fizično ali spolno zlorabljeni, kjer terapevtom in prostovoljcem ni dovoljeno dotikanje varovancev. V takšnih primerih je možnost držanja, objemanja in dotikanja živali neprecenljive vrednosti za ljudi, ki v nasprotnem primeru ne bi imeli možnosti izkusiti pozitivnega in primernega fizičnega kontakta.

FIZIOLOŠKE PREDNOSTI (pozitivni učinki na osnovno delovanje telesa)

Veliko ljudi se lahko ob prisotnosti živali sprosti. Testi so pokazali, da so lahko spremembe v znižanju srčnega utripa in krvnega tlaka dramatične. Tudi opazovanje rib v akvariju je lahko zelo pomirjujoče.

NEKAJ VEČ…

Ko so ljudje v družbi živali, pogosto občutijo duševno izpopolnitev oz. se poistovetijo z življenjem in naravo. To je zelo težko definirati ali razložiti. Nekaj dobro poznanih avtorjev je opisalo njihov odnos do živali in narave kot del njihovega ohranjanja življenjske energije in/ali kot del komunikacije in odnosa z Bogom. Albert Schweitzer, George W. Carver in J. Allen Boone (avtor knjige »Kinship with All Life«) so, med drugimi, izrazili to »nekaj več« v njihovem pisanju in delu.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bejbi
Boginja


Pridružen/-a: 28.01. 2009, 08:09
Prispevkov: 8129

PrispevekObjavljeno: 10 Sep 2010 07:49    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Program READ

Kaj je READ®?

Reading Education Assistance Dog; pes, kot pomočnik pri izboljševanju branja, je program, ki pomaga otrokom izboljšati bralne in komunikacijske sposobnosti s pomočjo posebne metode; otrok bere psu. A vendar ne katerem koli psu. Psi v programu READ® so izšolani terapevtski pari, ki prostovoljno skupaj s svojimi lastniki (terapevtski par) obiskuje šole, knjižnice in ostale ustanove, kot poslušalci otrok, ki berejo.

Kako deluje?

Program READ® deluje z izšolanimi terapevtskimi pari (vodnik in pes), ki so bili posebej izšolani in preizkušeni v različnih okoliščinah, temperamentu in sposobnostih ter so se izkazali za neagresivne ter človeku in zdravju nenevarni. Ko takšni terapevtski psi pridejo poslušat, kako otroci berejo, postane zabavno, ustvari se prav posebno vzdušje.

Zakaj psi?

Učenje branja je pogosteje premagovanje strahu, kot pa preseganje intelektualnih omejitev. Kot pravi Willam Ayers strah lahko uniči inteligenco.

Živali so čudoviti prijatelji pri branju saj:

-pomagajo pri sprostitvi in znižujejo krvni tlak,

-poslušajo pozorno,

-ne sodijo, kritizirajo ali se smejijo,

-dovoljujejo otrokom, da berejo s svojim lastnim ritmom,

-so manj strah zbujajoči kot vrstniki.

Ko READ® pes posluša, se okolje spremeni, otrokov strah zamenja veselo pričakovanje in proces učenja se prične. Vodnik neprisiljeno spodbuja otroke brez pritiska in nudi podporo, med tem pa otrok pridobiva prakso v nadzorovanem branju, ki je potrebno, da zgradi besedišče, poveča razumevanje bralne vsebine in pridobiva sposobnost tekočega branja.

Sodelujoči otroci delajo velike korake v branju in komunikacijskih sposobnostih, istočasno pa gradijo samozavest, zaupanje vase in socialne veščine. Prav tako se izboljšajo rezultati na drugih področjih kot tudi pozornost in nenazadnje osebna higiena.

Kje se program izvaja?

Primerna mesta so:

-osnovne šole,

-knjižnice,

-ustanove za predšolske otroke in ustanove za nego otrok,

-programi dopolnilnega ali dodatnega pouka,

-zdravstvene ustanove, itd.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
BladeRunner
Uporabljam že dvajseto tipkovnico


Pridružen/-a: 28.01. 2009, 13:47
Prispevkov: 9628

PrispevekObjavljeno: 10 Sep 2010 08:03    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

FUL dobro !!! Feliks

pri nas izvajajo recimo hipoterapijo, ki je zelo dobra zadeva pri
določenih terapijah ali lajšanjih motenj.

Podpiram Lbezen

Za READ program pa sm tule prvič slišal.
Zanimiva zadeva Plosk, plosk
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bejbi
Boginja


Pridružen/-a: 28.01. 2009, 08:09
Prispevkov: 8129

PrispevekObjavljeno: 10 Sep 2010 08:43    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

BladeRunner je napisal/a:
FUL dobro !!! Feliks

pri nas izvajajo recimo hipoterapijo, ki je zelo dobra zadeva pri
določenih terapijah ali lajšanjih motenj.

Podpiram Lbezen

Za READ program pa sm tule prvič slišal.
Zanimiva zadeva Plosk, plosk


Zelo dobro sprejemajo ta mali. Mi ga zdaj uvajamo, šolamo terapevtske pse, v kratkem naj bi pridobili certifikat, ki ga podeljujejo zaenkrat še samo v Ameriki.



Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
BladeRunner
Uporabljam že dvajseto tipkovnico


Pridružen/-a: 28.01. 2009, 13:47
Prispevkov: 9628

PrispevekObjavljeno: 10 Sep 2010 10:04    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

benti, kak bodo ti psi razcartani...
pa načitani tudi Hahahahahahaha
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bejbi
Boginja


Pridružen/-a: 28.01. 2009, 08:09
Prispevkov: 8129

PrispevekObjavljeno: 10 Sep 2010 10:06    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

BladeRunner je napisal/a:
benti, kak bodo ti psi razcartani...
pa načitani tudi Hahahahahahaha


Hahahahahahaha Hahahahahahaha
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
chazzjazz
Batina


Pridružen/-a: 27.01. 2009, 22:08
Prispevkov: 6102
Kraj: Tukaj

PrispevekObjavljeno: 03 Feb 2011 12:43    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Bi rekel, da je to odklon ali nadgradnja metode, ki se uporablja že zelooo dolgo in kjer otrok bere svoji plišasti igrači. Jaz sem prav zato dobil ogromnega plišastega medveda, ki je na koncu poznal vse pravljice. To se je uporabljalo (verjetno se še) pri težavah pri branju (jaz), koncentraciji, govornih težavah (jecljanje, sesljanje - jaz, Slavuj Žižek).

Posebno uspešno je (bilo) tam, kjer je imel otrok probleme zaradi odziva okolice - vrstnikov in/ali debilnih učiteljic (jaz), ki so, namesto da bi otroku pomagale, njegov razvoj zatirale s kretenskim siljenjem in žaljenjem.
_________________
If women are so good at multitasking, how come they can't have a headache and sex at the same time?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bejbi
Boginja


Pridružen/-a: 28.01. 2009, 08:09
Prispevkov: 8129

PrispevekObjavljeno: 03 Feb 2011 12:50    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

chazzjazz je napisal/a:
Bi rekel, da je to odklon ali nadgradnja metode, ki se uporablja že zelooo dolgo in kjer otrok bere svoji plišasti igrači. Jaz sem prav zato dobil ogromnega plišastega medveda, ki je na koncu poznal vse pravljice. To se je uporabljalo (verjetno se še) pri težavah pri branju (jaz), koncentraciji, govornih težavah (jecljanje, sesljanje - jaz, Slavuj Žižek).

Posebno uspešno je (bilo) tam, kjer je imel otrok probleme zaradi odziva okolice - vrstnikov in/ali debilnih učiteljic (jaz), ki so, namesto da bi otroku pomagale, njegov razvoj zatirale s kretenskim siljenjem in žaljenjem.


Ja, normalno. Pes posluša, ne prekinja, se ne smeji, ne obsoja...... V ZDA se ta program izvaja že dobri dve desetletji, v poštev pa pride najbolj pri otrocih z nizko samopodobo in s problemi pri branju.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bejbi
Boginja


Pridružen/-a: 28.01. 2009, 08:09
Prispevkov: 8129

PrispevekObjavljeno: 03 Feb 2011 12:54    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Evo, da še mal napišem o R.E.A.D. programu.

V Združenih državah Amerike že vrsto let izvajajo R.E.A.D. (Reading Education Assistence Dogs) - program, ki pomaga izboljšati kakovost življenja otrok s posebno vezjo: OTROK-ŽIVAL.

Cilje R.E.A.D. programa, ki je bil prvič predstavljen novembra 1999, je na svojstven način izboljšati pismenost otrok: OTROK BERE PSU.

Znano je, da nekateri otroci berejo svojim psom. To je dokumentirano na angleški sliki iz viktorijanskega časa in na televiziji CBS-ovih 60 minut pred več kot 20.leti. Intermountain Therapy Animals pa so prvi začeli s programom, ki podpira pismenost v šolah in knjižnicah.

V R.E.A.D program vključujejo registrirane terapevtske pse, ki so trenirani in posebej testirani ter zdravstveno pregledani. Terapevtski par nudi otrokom privlačno možnost, da izboljšajo svoje znanje branja v okoliščinah, ki so dokazano zelo učinkovite in zabavne. Zabava je zelo močna motivacijska sila, ki jo odrasli pogosto spregledamo.

Težava ni namreč toliko v pismenosti kot v odporu do branja. Naučiti otroka brati ni dovolj. Pomembno ga je motivirati, da rad bere. Težave z branjem se kažejo kot začaran krog. Otrok, ki si govori, da branje sovraži, vadi manj, s tem pa izgublja samozavest, saj je branja vse manj vešč in ga zato vse bolj prezira.

Današnji otroci so jutrišnji odrasli ljudje. Tisti, ki so odklanjali branje v otroštvu, tudi kasneje v življenju ne bodo brali, kupovali ali si izposojali knjig. Zato je pomembno posvetiti več pozornosti branju in odnosu do knjig v rani mladosti.

KAKO SE JE VSE SKUPAJ ZAČELO?
Jeseni leta 1999 je Sandy Martin, medicinska sestra in članica odbora Intermountain Therapy Animals, povezala svojo ljubezen do knjig in psov s težavami otrok z nepismenostjo in odnosom do branja. Svoja razmišljanja je predstavila direktorici Intermountain Therapy Animals, Kathy Klotz. Zanimalo jo je, ali bi lahko pozitivne učinke, ki jih terapevtske živali dosežejo v različnih ustanovah, prenesli tudi v branlo okolje. Veliko ljudi je že bralo svojim psom, verjetno že stoletja, vendar nihče do takrat še ni naredil modela uporabne terapije s pomočjo živali v podporo pismenosti.

NAJPREJ KNJIŽNICA
Sandy Martin se je najprej povezala z direktorico za stile z javnostjo v knjižnici Salt Lake City in tako je R.E.A.D terapevtski par vkoral v otroško knjižnico na Pasje popoldneve.

KASNEJŠE ŠOLSKO OKOLJE
Januarja 2000 so začeli s poskusnim programom v OŠ Bennion v Salt Lake Cityju. Sodelujoče otroke so izbrali specialni pedagogi. Izbrani otroki niso imeli samo težav pri branju, ampak so bili slabše socialno integrirani in iz neurejenih družinskih razmer.

Pilotska študija ni pokazala samo zvišanja bralnega razumevanja in bralne spretnosti, ampak tudi druge zanimive rezultate. V primerjavi s stanjem pred vključitvijo v program so sodelujoči otroci pridobili tudi na drugih področjih:

-začeli so kazati večje samozaupanje in samozavest v odnosu do sošolcev;
-začeli so se prostovoljno javljati pri branju na glas pred celotnim razredom;
-pogosteje so naredili in oddali svoje domače naloge;
-redkeje so izostajali in zamujali k pouku;
-izboljšali so osebno higieno;
-razvili so močno empatijo do živali.

Učitelji, specialni pedagogi in knjižničarji, ki so vključili R.E.A.D. program v standardni izobraževalni program, so bili soglasni in navdušeni nad idejo, da bi se otroci, ki imajo težave z branjem, lahko soočili z bralnimi izzivi ob prisotnosti živali, ki jih sprejema in jih ne obsoja.

KAKO PROGRAM DELUJE?
Raziskave na področju terapevtskih živali kažejo, da otroci z nizko samopodobo pogosto raje sodelujejo z živaljo kot z drugo osebo.

Ob prisotnosti živali se bolj osredotočijo na aktivnost ali pogovor in se tega v nadaljnjem pogovoru pogosto spominjajo. Med tako interakcijo so nagnjeni k temu, da pozabvijo na svoje omejitve. Tudi na fiziološkem področju se med interakcijo z živaljo kažejo ugodnosti, kot sta povečana sproščenost in nižji krvni pritisk. Branje živali je manj zastrašujoče. To je čas, ki je za otroke nekaj posebnega; je zabavno in pomaga običajno dolgočasno ur branja spremeniti v pozitivno okolje, v katerem je učenje prijetno in sproščujoče.

Knjige, ki jih izberemo, naj bodo z živalsko tematiko in prilagojene starosti in znanju otrok. Eden od ključnih elementov za uspešnost R.E.A.D programa je, da otroci nimajo občutka, da so del nekega sanacijskega programa, ampak se vidijo kot nekakšni pomočniki in skrbniki psov. To otroke izpolnjuje, jim daje moč in je dobra samopotrditev.

Pozitivni učinki, ki jih upravičeno lahko pričakujemo od sodelovanja v R.E.A.D. programu, so:

-otroci izboljšajo bralne spretnosti v posebnem in zabavnem okolju brez stresnega javnega nastopanja;
-program je zelo fleksibilen in ga je mogoče izvajati v različnih okoljih;
-program predstavlja še en način, da živali lahko izboljšajo otrokovo življenje;
-program brez težav premosti vse socialno-ekonomske in kulturne razlike, ker živali niso pristranske, ne obsojajo in ne delajo razlik;
-otroci pridobivajo samospoštovanje z vse boljšim znanjem branja;
-program zajema celosten pristop k otroku, pozitivni užinki se poznajo tudi na drugih področjih njegovega življenja, ne samo na področju branja in intelektualnih sposobnosti.

DVE VRSTI PROGRAMOV

R.E.A.D. - PROGRAM V KNJIŽNICI (aktivnost s pomočjo psa)
Biti R.E.A.D. terapevtski par v knjižnici je za vodnika in njegovega psa odličen način dela z otroki različne starosti in bralnih sposobnosti. Ta program je definiran kot aktivnost s pomočjo psa tato, ker je izkušnja motivacijska, poučna in zabavna, napredka pa po navadi ne spremljamo in ne beležimo.

Ne glede na to ali boste brali z otroki, ki imajo težave z branjem, z otroki, ki še ne berejo ali z odličnimi bralci, jih boste navdušili, da vadijo in prikazali, da je branje ZABAVNO - to pa bo spremenilo otrokovo življenje.

R.E.A.D. V ŠOLI (terapija s pomočjo psa)
Biti R.E.A.D. terapevtski par v šoli je zelo izpopolnjujoče za tiste, ki so se pripravljeni vezati za dalj časa pri delu z manjišim številom otrok. Program R.E.A.D., ki ga izvajamo v šoli, je definitan kot terapija s pomočjo psov, ker je delo s posameznikom (ena na ena), postavljeni so specifični cilji za vsakega udeleženca posebej, napredek pa spremljamo in dokumentiramo.

TAČKE POMAGAČKE IN R.E.A.D.
Pri Tačkah pomagačkah smo ta program poimenovali BRANJE S TAČKAMI. Program že izvajamo v Zavodu za slepe v Ljubljani. Sodelujeta dva terapevtska para. To je v Sloveniji pilotski program.

Ker je R.E.A.D. program v Sloveniji novost, nameravamo začeti z aktivnostjo s pomočjo psov v knjižnicah, nato pa še s terapijo s pomočjo psov v šolah. Pričakujemo, da bomo program v knjižnicah začeli izvajati naslednje leto. Vsi terapevtski pari, ki bodo zainteresirani za tovrstno delo, bodo za to tudi posebej testirani.

OTROCI RADI SODELUJEJO V PROGRAMU R.E.A.D.
Ključno za uspeh otroka je, da so vprašanja osredotočena na psa. S tem otroka ne izpostavljamo in nanj ne pritiskamo. Tako se otrok ne bo prestrašil, interakcija pa bo potekala tekoče, ker bo imel občutek, da pomaga psu in ne obratno.

Beri mi in se pogovarjaj z mano, to je najlepših 20 minut v mojem dnevu!
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Zabijanje časa Seznam forumov -> PSI Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


MojForum.si - brezplačno gostovanje forumov. Powered by phpBB 2.